Management si leadership. Managementul echipelor

Functiile managementului

Primii pasi in cunoasterea bazelor managementului se refera la cunoasterea functiilor managementului.

Cele 5 functii ale managementului sunt:

 1. Planificare

 2. Organizare

 3. Coordonare

 4. Motivare-Antrenare

 5. Verificare/ Control

Desi subiectul poate parea destul de simplist, acesta are o importanta deosebita. Cunoscand functiile managementului, putem intelege mai usor care sunt procesele de management si care sunt etapele pe care orice manager ar trebui sa le aiba in vedere in activitatea de conducere pe care o desfasoara in mod curent.

Doar pe baza functiilor managementului se poate face o evaluare rapida a activitatii de conducere, sau chiar o auto-evaluare generala. Daca vreuna dintre functiile managementului este ignorata, in sensul ne-implementarii acesteia , cu siguranta intreaga activitate de conducere este afectata.

La ce te ajuta aceasta perspectiva de inceput, de ansamblu?

In primul rand, poate ai sau vei avea in curand un manager sau un team lead, sau un coordonator, in timp ce desfasori stagiul de practica sau in timp ce faci primii pasi in cariera profestionala. Cunoscand aceasta pesrspectiva simpla, de baza, in ceea ce priveste managementul, iti poti forma o prima impresie si o imagine de ansamblu referitoare la eficacitatea si eficienta modului de conducere.

De asemenea, in situatia in care ai o oarecare experienta profesionala si esti deja coordonator, sef de echipa sau chiar manager, avand o echipa pe care o coordonezi, cu siguranta te vei gandi daca desfasori cele 5 etape ale procesului de management. Aceasta poate fi o prima auto-evaluare, la nivel macro, pe care o poti realiza. Abia apoi sunt recomandati pasi mai de detaliu pentru a identifica eventuale oportunitati de imbunatatire.

Deci, cunoscand functiile managementului si utilizandu-le in activitateaza profesionala, poti considera ca ai facut primii pasi in management!

Cu drag,

Irina Coiciu

*Functiile managementului

Functiile managementului

Primii pasi in cunoasterea bazelor managementului se refera la cunoasterea functiilor managementului.

Cele 5 functii ale managementului sunt:

1. Planificare

2. Organizare

3. Coordonare

4. Motivare-Antrenare

5. Verificare/ Control

Desi subiectul poate parea destul de simplist, acesta are o importanta deosebita. Cunoscand functiile managementului, putem intelege mai usor care sunt procesele de management si care sunt etapele pe care orice manager ar trebui sa le aiba in vedere in activitatea de conducere pe care o desfasoara in mod curent.

Doar pe baza functiilor managementului se poate face o evaluare rapida a activitatii de conducere, sau chiar o auto-evaluare generala. Daca vreuna dintre functiile managementului este ignorata, in sensul ne-implementarii acesteia , cu siguranta intreaga activitate de conducere este afectata.

La ce te ajuta aceasta perspectiva de inceput, de ansamblu?

In primul rand, poate ai sau vei avea in curand un manager sau un team lead, sau un coordonator, in timp ce desfasori stagiul de practica sau in timp ce faci primii pasi in cariera profestionala. Cunoscand aceasta pesrspectiva simpla, de baza, in ceea ce priveste managementul, iti poti forma o prima impresie si o imagine de ansamblu referitoare la eficacitatea si eficienta modului de conducere.

De asemenea, in situatia in care ai o oarecare experienta profesionala si esti deja coordonator, sef de echipa sau chiar manager, avand o echipa pe care o coordonezi, cu siguranta te vei gandi daca desfasori cele 5 etape ale procesului de management. Aceasta poate fi o prima auto-evaluare, la nivel macro, pe care o poti realiza. Abia apoi sunt recomandati pasi mai de detaliu pentru a identifica eventuale oportunitati de imbunatatire.

Deci, cunoscand functiile managementului si utilizandu-le in activitateaza profesionala, poti considera ca ai facut primii pasi in management!

Cu drag,

Irina Coiciu 

Posibil sa te mai intereseze...